Facturatie beleid

Lidmaatschap/Contributie 2022-23/Facturatie beleid

 

Wij vinden het belangrijk dat iedereen weet waar hij aan toe is. Ons facturatie beleid is hetzelfde als afgelopen seizoen maar we zetten het hier nog een keer op een rij.

Voorbeidingen nieuwe seizoen


Een seizoen loopt van 1 juli t/m 30 juni. Als jij in augustus of september begint met voetballen hebben de vrijwilligers al een hoop werk verzet. De teams zijn ingedeeld, ze zijn ingeschreven in bij de KNVB en het trainingsschema is klaargemaakt.

Teams inschrijven bij de KNVB moet voor het nieuwe seizoen gebeuren. Om teams in te schrijven moeten wij weten hoeveel leden er in het nieuwe seizoen beschikbaar zijn per categorie. Hierna gaan wij aan de slag om de leden in een team in te delen en vlak daarna wordt het trainingsschema opgemaakt. De vrijwilliger wil hierna graag net zoals iedereen genieten van zijn/haar vakantie tijdens de zomer stop.

 

Niet (op tijd) betalen is uitschrijven


Om zo nauwkeurig mogelijk te weten wie er lid zijn per 1-7 zullen de leden die hun factuur niet op tijd betalen uitgeschreven worden bij de vereniging. 

 

Is dit niet te streng?


We beseffen ons dat leden dit als streng ervaren daarom willen wij uitleggen waarom deze methode ook in het voordeel van de leden en vrijwilligers werkt. Uiteraard is het contributie geld, het inkomen van de verening, waar wij rekeningen mee betalen en de begroting op maken.

Spookleden 



Een lid heeft opgezegd bij de trainer. De trainer vergeet te vertellen dat opzegging alleen mogelijk is via de ledenadministratie. Het lid denkt dat hij is uitgeschrevenen en wij denken dat hij/zij nog komt voetballen. In het verleden kwam dit vaker voor. Er zaten dan 3 van deze leden in 1 team. Tevens raakte er iemand geblesseerd en van iemand anders waren de contact gegevens niet up-to-date waardoor we iemand niet konden bereiken. 

Hierdoor kon een heel team niet voetballen. Het team moest worden terug getrokken uit de competitie (hierop zit een boete) en de spelers moesten verdeeld worden, maar de andere teams zaten vol. 

De spookleden voorkomen we door leden die niet betalen uit te schrijven per het einde van het seizoen.

 

Betalingsproblematiek


Dezelfde spookleden bleven vaak jaren ingeschreven staan en ontvingen de een na de andere factuur die open bleef staan. Ook leden met betalingsproblemen, die zich niet melden, blijven ingeschreven staan en de schuld wordt hoger. Een lid wordt geblokkeerd bij de KNVB om te spelen totdat de factuur is voldaan. Vaak kunnen (jeugd)leden hierdoor een paar jaar niet spelen, terwijl sporten heel belangrijk is. Door deze leden op tijd uit te schrijven zitten zij niet vast aan een hoge schuld.

 

Doorgeven juiste gegevens


FC Almere factureert per e-mail. Je bent zelf verantwoordelijk om de juiste gegevens door te geen aan de ledenadministratie. Als je geen factuur hebt ontvangen kan je bij de ledenadministratie controleren of je e-mail gegevens nog juist zijn. Controleer ook altijd de spam filter. Het e-mail adres waarmee je staat ingelogd in de voetbal.nl app is gekoppeld aan ons systeem. In sommige gevallen kan het dus voorkomen dat je kind de factuur otnvangt. Je kunt een apart factuur adres doorgeven bij de ledenadministratie.

Tot elkaar komen



Ook FC Almere blijft een vereniging die gedragen wordt door vrijwilligers. Wij zijn altijd op zoek naar een beste oplossing voor zowel de leden als de vereniging. Door meer tot elkaar te komen en beleid te maken weet iedereen waar hij aan toe is en zal er een hoop onrust afnemen.